نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1952
-
الف
+

حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره جهانی فجر

فیلم های ایرانی متقاضی حضور در سی و ششمین جشنواره جهانی فجر را در این گزارش بشناسید.

آثار متقاضی حضور در سی و ششمین جشنواره جهانی فجر را در این گزارش بشناسید.

به گزارش آی‌فیلم2 به نقل از سینما پرس، سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در آستانه یکصد و بیستمین سال ورود سینما به ایران برگزار می شود و بر اساس قوانین جشنواره در بخش مسابقه حداکثر ۱۵ فیلم می‌توانند حضور داشته باشند و از این تعداد نیز تنها ۳ فیلم ایرانی اجازه رقابت دارند که در ادامه فیلم‌های سینمایی که فرم حضور در جشنواره را پر کرده‌اند به شرح زیر است:

فیلم سینمایی «ماهور» به کارگردانی مجید نیامراد از جمله آثاری است که به گفته تهیه کننده فیلم اصغر پورهاجریان فرم جشنواره جهانی فیلم فجر را پر کرده است.
دیگر فیلمی که پر کردن فرم حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر خود را رسانه‌ای کرده است فیلم سینمایی «ناکوک» به کارگردانی امیر پورکیان و تهیه‌کنندگی خانه‌ فیلم پروان و امیر عابدی است.

«ناکوک» یک درام اجتماعی و نخستین اثر امیر پورکیان در مقام کارگردان است که با قصه‌ای متفاوت نوع خاصی از مشکلات خانوادگی را مد نظر قرار داده است.

فیلم سینمایی «چهل و هفت» به کارگردانی احمد اطراقچی، عطاالله تبریزی و تهیه کنندگی ناهید دل آگاه نیز از دیگر آثاری است که فرم جشنواره جهانی فیلم فجر را پر کرده است.

فیلم سینمایی «درخونگاه» به کارگردانی سیاوش اسعدی و تهیه کنندگی منصور سهراب پور نیز از جمله آثاری است که تلاش بسیاری کرد تا به جشنواره فیلم فجر برسد اما به دلایل فنی این فیلم نتوانست به بخش ملی جشنواره راه پیدا کند.

فیلم سینمایی «وقت رویا» به کارگردانی امیرحسین عنایتی نیز که در مراحل نهایی فنی قرار دارد و فرم درخواست آن برای حضور در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر پر شده است.

تازه ترین ساخته محمدحسین لطیفی با عنوان «به وقت خماری» نیز به نظر می رسد نخستین نمایش خود را در جشنواره جهانی فیلم فجر داشته باشد.

فیلم «نبات» نیز که نخستین اثر بلند سینمایی پگاه ارضی محسوب می‌شود، یک ملودارم خانوادگی با مضمونی اجتماعی است و برای حضور در سی‌وششمین جشنواره جهانی فجر آماده می شود.

«نبات» در مدت زمان ۳۵ جلسه در لوکیشن‌های مختلفی در تهران و لواسان فیلمبرداری شده است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ در تهران برگزار می‌شود.

ف ا/ن ذ

نظر شما
ارسال نظر